Windows`un klasik goruntusundan sikilanlar icin

22 Şubat 2009 Pazar
Bildiğiniz üzere tüm dünyada en çok kullanılan işletim sistemi windows'dur . hemen hemen %90'a ulaşan oranda windows yaygınlığını sağlamış bir işletim sistemi hatta öyleki , diğer işletim sistemleri arasında windowstan sonra yaygınlık açısından en çok bilinenler MacOSx ve Linux'tur ki , ülkemizde bu bahsettiğimiz MacOSx ve Linux'u program sananlar dahi vardır. işte böylelerine laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor :) şahsen ben bilgisayardan konu açıldığında Linux yada Mac OS x'den bahsederken "o ne yeni bi programmı " sorusunu duyduğum anda "hadi canım selametle" demek suretiyle yolumu değiştiriyorum :p
Neyse işte konuyu toparlayacak olursak windows xp kullanıpta klasik windows xp görüntüsünden bıkan , yada yeni bir işletim sistemine geçmek isteyen ancak sonra pişman olma kaygısı yaşayarak buna cesaret edemeyen ama merakta eden siz sevgili dostlarımıza şimdi 2 tane xp theması veriyorum. birinci theme bilgisayarınızın masaüstü görünümünü Mac OS x işletim sistemine çevirecek , bu sayede Mac OS x görünümünü elde edeceğiz ;) ve masaüstümüzün görünümü aşağıdaki şekilde olacak ;)

Bu görünüm Mac OS X işletim sisteminin Tiger V sürümünün ekran görüntüsü , ben windows vista kullandığım için bu themayı kurarak deneme şansını bulamadım. Ancak bir kaç sene önce , önceki bilgisayarımda denemiş ve oldukça memnun kalmıştım.

Aşağıda linkini verdiğim rar dosyasını Clamwin antivirus programı ile taradım. ve herhangi bir zararlı yazılım yada dosyaya rastlamadım. siz yinede tedbiri elden bırakmayarak kullandığınız antivirus programı ile yeniden taratarak kurunuz.

Kurulum : indirdiğiniz rar dosyasını klasöre çıkartıyorsunuz , TigerV isimli oluşan klasörü ve tüm içeriğini windows dizini içerisinde Resources klasöründe bulunan themes klasörünün içerisine yapıştırıyoruz. daha sonra masaüstüne geliyoruz. sağ tıklıyoruz özellikler sekmesinden tema sekmesini açıyoruz ve tema menüsünden TigerV theme'sini seçiyoruz. Bu şekilde temamızı kurmuş oluyoruz. Tadını çıkarın ;)

Mac OS x TigerV theme buradan theme'yi indirebilirsiniz.


Evet , MacOSx değilde ben linux görüntüsü istiyorum diyen arkadaşlar için ise Ubuntu Clearlooks theme'sini tavsiye edebilirim , gerçi benim Linux favorilerim arasında Ubuntu o kadarda üst sıralarda olmasa da , Ubuntu çıktığı günden itibaren kısa sürede dünyanın en yaygın linux dağıtımları arasında üst sıralara tırmanmayı başardı. tabi bunda Ubuntu geliştiricilerinin , mühendislerinin emeğini yok sayamayız zira ne kadar kullanımı kolay ve görselliği güzel olursa bir işletim sistemi o kadar çabuk rağbet görür.. Ubuntu bu açıdan cidden kısa sürede çok yol katetmiş bir işletim sistemi diyebiliriz. Öyle ki Ubuntu'dan önce en yaygın ve gerek grafikleri görselliği gerek kullanımı açısından en çok rağbet gören OpenSuse iken Ubuntu OpenSuse'den çok sonra çıkan bir sürüm olarak çoktan OpenSuse'yi sollamış durumda diyebiliriz. "Linux for human beings" yani "insanlık için Linux" gibi idealist bir sloganla yola devam eden Ubuntu'yu denemenizi tavsiye ederim. en azından Linux kullanmaya cesaret edemiyorsanız aşağıda ekran görüntüsünü ve download linkini verdiğimiz Clearlook theme'sini deneyebilirsiniz ;)


Clearlook'un kurulumuda yine Mac OS X TigerV theme'de bahsettiğimiz şekilde yapiliyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

SiteTR